Care sunt beneficiile pentru sanatate mintala ale exercitiului fizic?

Exercitiul fizic nu se refera doar la capacitatea aeroba si la dimensiunea musculara. Sigur, exercitiul fizic iti poate imbunatati sanatatea fizica si fizicul, iti poate taia talia, iti poate imbunatati viata sexuala si chiar poate adauga ani la viata. Dar nu asta motiveaza majoritatea oamenilor sa ramana activi.

Oamenii care exercita regulat tind sa faca acest lucru, deoarece le ofera un sentiment enorm de bunastare. Se simt mai energici pe tot parcursul zilei, dorm mai bine noaptea, au amintiri mai clare si se simt mai relaxati si mai pozitivi fata de ei insisi si de viata lor. De asemenea, este un medicament puternic pentru multe provocari comune de sanatate mintala.

Exercitiile fizice regulate pot avea un impact profund pozitiv asupra depresiei, anxietatii, ADHD si multe altele. De asemenea, amelioreaza stresul, imbunatateste memoria, te ajuta sa dormi mai bine si iti imbunatateste starea de spirit generala. Si nu trebuie sa fiti un fanatic pentru fitness pentru a beneficia de beneficii. Cercetarile indica faptul ca cantitatile modeste de exercitii fizice pot face diferenta. Indiferent de varsta sau nivelul de fitness, puteti invata sa folositi exercitiile fizice ca un instrument puternic pentru a va simti mai bine.

Exercitiu si depresie

Studiile arata ca exercitiile fizice pot trata depresia usoara pana la moderata la fel de eficient ca medicamentele antidepresive, dar fara efecte secundare, desigur. Ca un exemplu, un studiu recent realizat de Scoala de Sanatate Publica Harvard TH Chan a constatat ca alergarea timp de 15 minute pe zi sau mersul pe ora reduce riscul depresiei majore cu 26%. Pe langa ameliorarea simptomelor depresiei, cercetarile arata, de asemenea, ca mentinerea unui program de exercitii fizice va poate preveni recidiva.

Exercitarea este un luptator puternic impotriva depresiei din mai multe motive. Cel mai important, promoveaza tot felul de modificari ale creierului, inclusiv cresterea neuronala, inflamatie redusa si noi modele de activitate care promoveaza sentimente de calm si bunastare. De asemenea, elibereaza endorfine, substante chimice puternice in creierul tau care iti energizeaza spiritele si te fac sa te simti bine. In cele din urma, exercitiile fizice pot servi si ca o distragere, permitandu-va sa gasiti un timp linistit pentru a iesi din ciclul gandurilor negative care alimenteaza depresia.

Exercitiu si anxietate

Exercitiul este un tratament natural si eficient anti-anxietate. Amelioreaza tensiunea si stresul, creste energia fizica si psihica si imbunatateste starea de bine prin eliberarea de endorfine. Orice va poate muta poate ajuta, dar veti primi un beneficiu mai mare daca acordati atentie in loc sa faceti zonarea.

Incercati sa observati senzatia picioarelor care va lovesc de pamant, de exemplu, sau ritmul respiratiei, sau senzatia vantului pe piele. Adaugand acest element de mindfulness – concentrandu-te cu adevarat pe corpul tau si pe modul in care se simte in timp ce te exerciti – nu numai ca iti vei imbunatati mai repede starea fizica, dar, de asemenea, vei putea intrerupe fluxul de griji constante care iti trec prin cap.

Exercitiu si stres

Ai observat vreodata cum te simti corpul cand esti sub stres? Muschii dvs. pot fi incordate, in special la nivelul fetei, gatului si umerilor, lasandu-va dureri de spate sau de gat sau dureri de cap dureroase. S-ar putea sa simtiti o strangere in piept, un puls care bate sau crampe musculare. De asemenea, puteti intampina probleme precum insomnie, arsuri la stomac, dureri de stomac, diaree sau urinare frecventa. Grija si disconfortul tuturor acestor simptome fizice pot conduce la randul lor la si mai mult stres, creand un ciclu vicios intre mintea si corpul tau.

Exercitarea este un mod eficient de a rupe acest ciclu. Pe langa eliberarea de endorfine in creier, activitatea fizica ajuta la relaxarea muschilor si la ameliorarea tensiunii din corp. Intrucat corpul si mintea sunt atat de strans legate, atunci cand corpul tau se simte mai bine, la fel si mintea ta.

Exercitiu si ADHD

Exercitarea in mod regulat este una dintre cele mai simple si eficiente metode de a reduce simptomele ADHD si de a imbunatati concentratia, motivatia, memoria si starea de spirit. Activitatea fizica sporeste imediat nivelurile cresterii de dopamina, norepinefrina si serotonina – toate afectand concentrarea si atentia. In acest fel, exercitiile fizice functioneaza la fel ca medicamentele ADHD, cum ar fi Ritalin si Adderall.

Dovezile sugereaza ca, concentrandu-te cu adevarat pe corpul tau si cum se simte in timp ce exercitiul fizic, poti ajuta de fapt sistemul tau nervos sa se „dezlege” si sa incepi sa iasa din raspunsul la stres de imobilizare care caracterizeaza PTSD sau traume. In loc sa-ti lasi mintea sa rataceasca, acorda o atentie deosebita senzatiilor fizice din articulatiile si muschii tai, chiar si partile interioare pe masura ce corpul tau se misca. Exercitiile care implica miscare incrucisata si care cupleaza atat bratele cat si picioarele – cum ar fi mersul (in special in nisip), alergarea, inotul, antrenamentul cu greutatea sau dansul – sunt unele dintre cele mai bune alegeri ale tale.

De asemenea, s-a demonstrat ca activitati in aer liber, cum ar fi drumetii, navigatie, ciclism montan, alpinism, rafting si schi (coborare si fond) au redus simptomele PTSD.