Stiai ca sunt alimente care iti pot provoca stres?

Un factor de maxima importanta in mentinerea sanatatii organismului tau si in lupta cu stresul de zi cu zi este o dieta echilibrata, bazata pe multe vitamine, minerale si proteine.

Exista insa unele alimente sau bauturi care pe langa faptul ca pot afecta celulele ficatului si pot deregla nivelul glicemiei, iti pot da mai multa energie decat corpul tau are nevoie, astfel devenind cauze directe ale stresului.

Iata cateva alimente si bauturi pe care ar trebui sa le consumi in cantitati moderate, pentru a nu te transforma intr-o bomba cu ceas!

 

Alimentele foarte dulci

Chiar daca esti tentata sa mananci dulciuri si se spune ca o tableta de ciocolata poate face minuni pentru creier, este bine sa nu abuzezi de alimentele bogate in zahar. Excesul poate duce la stari de anxietate, de lipsa de concentrare, chiar nervozitate neintemeiata. De asemenea, consumul ridicat de zahar ne afecteaza pancreasul si ne conduce spre boli periculoase precum diabetul zaharat.

 

Cafeaua sau bauturile si alimentele cu un continut mare de cofeina

Cofeina creste nivelul adrenalinei din organism si astfel creste si nivelul de stres. Hormonii stresului pot afecta grav metabolismul, iar pe termen lung cofeina duce la castigarea unor kilograme in plus, mai ales daca este asociata cu un regim alimentar nu atat de sanatos. De aceea, este bine sa nu abuzam de bauturile cu nivel mare de cofeina:  ceai negru, cafea etc., deoarece ne pot afecta organismul pe termen lung.

 

Alimente cu un continut mare de grasimi

Este recomandat sa evitam carnea grasa, produsele lactate bogate in grasimi, prajelile si mai ales semi-preparatele fast-food. Grasimile din sange nu fac decat sa ingreuneze rolul vaselor sangvine si sa supuna sistemul cardiovascular la stresuri inutile.

 

Carnea rosie

Consumata in exces, carnea rosie poate aduce daune majore organismului nostru, avand un continut crescut de dopamina si neropinefrina, substante ce pot provoca stari de depresie, chiar stres.

 

Alimentele picante

Condimentele contin uleiuri volatile ce nu sunt deloc benefice pentru flora stomacala. De aceea, chiar daca iubesti mancarurile picante, este mai bine sa fii moderata in consumarea lor. Pe termen lung, condimentele foarte picante precum chilii sau curry pot perfora mucoasa gastrica.

 

Alimentele foarte sarate

Este un lucru destul de bine-stiut ca excesul de sare nu aduce niciun fel de beneficiu organismului nostru, chiar creste nivelul tensiunii arteriale si poate induce instabilitate emotionala. Este recomandat sa folosesti in loc de sare, un inlocuitor pe baza de potasiu. Astfel nu vei retine nici apa si te vei simti excelent!