Istoria muzicii si a modei in 10 momente cheie

Muzica si moda au mers mereu mana in mana. Scena a fost intotdeauna o vitrina pentru noile tendinte, iar muzicienii au servit, de asemenea, drept inspiratie pentru marii designeri . Si acelasi lucru se intampla cand vorbim despre frumusete.

Cine nu-si aminteste tunsoarea Beatlesului  sau tupeul  lui  Elvis ? Vom putea uita machiajul lui  Amy Winehouse ? Vom recunoaste intr-o zi tot ce a facut punk pentru imaginea noastra?

Aceasta mica calatorie prin istoria muzicii si a frumusetii ne aminteste ca exista priviri care, indiferent de cat timp va trece, nu vor face niciodata parte din trecut.

Coafura umeda a lui Josephine Baker

Erotismul care a fost perceput in dansurile  Josephine Baker  a captivat publicul Parisului anilor nebuni 20, transformand-o intr-o vedeta a muzicii si a cabaretului, devenind cea mai de succes americana din Europa.

Prietena si muza a multor artisti ai vremii precum  Picasso  si scriitori precum  Scott Fitzgerald , look-ul ei s-a jucat cu parul scurt al  clapetelor , dar lipit de cap si cu aspectul umed, lucru pe care l-a realizat pe baza albusului de ou.

Prada – toamna 2016

Coamele cu aspect umed ne sunt alaturi de cateva sezoane, atat iarna cat si vara, insa acest look Prada ne aminteste cel mai mult de cantareata.

„Femeia din aceasta prezentare este puternica, este independenta”, spune  Pat McGrathmake-up artistul  responsabil pentru aspect. „Buzele rosii sunt sinonime cu curaj si forta.”

Cand vine vorba de par,  Guido Palau , creatorul look-ului, pune accent pe textura.

„Textura este ceva ce putem vedea doar in parul care nu a fost spalat, perfect pentru a sparge atingerea clasica pe care ar putea-o avea acest look”

Tupeul lui Elvis Presley

Anii 50 de  rock & rolldoo-woprockabilly  si R&B au fost insotiti de propria estetica in care tupee-ul era moda catorva. Dar abia dupa succesul lui  Elvis Presley,  aceasta coafura a devenit populara in randul practic a unei intregi generatii de tineri care au fost fascinati de melodiile si soldurile lui The King.

Tipic stilului tinerilor din cartierele muncitoare, care au cautat sa se razvrateasca impotriva valorilor excesiv de conservatoare ale parintilor lor , tupee a devenit o icoana in sine.

A supravietuit mortii lui Elvis, datorita aparitiei  psychobilly  -ului in anii 1980, si a supravietuit pana in zilele noastre cu ajutorul altor muzicieni, precum cantareata  Janelle Monae .

Dolce & Gabbana – toamna/iarna 2011

Trecand intre feminin si masculin,  Dolce & Gabbana  a optat pentru tupee ca cheie a look-ului modelelor care au reprezentat masculinitatea paradei.

Finisajele semi-umede servesc atat pentru a seta stilul, cat si pentru a adauga textura potrivita.

The Beatles Bowl Cut

Fara indoiala, omogenitatea pe care  Beatles au purtat  -o ​​in primii ani a fost unul dintre punctele care le-au marcat cariera. Tunsoarea lui nu a fost doar un semn de identitate, ci si un simbol al rebeliunii si modernitatii, care, pentru ca parintilor nu le-a placut, a devenit coafura preferata atat pentru baieti, cat si pentru fete din generatia anilor ’60.

Dar cui a avut ideea sa poarte aceasta croiala? Ei bine, vinovat a fost primul basist al  trupei BeatlesStu Sutcliffe , a carui iubita i-a tuns parul in acest fel, inspirat de filmul  „Orpheus” al  lui  Jean Cocteau .

Prima reactie a trupei a fost sa rada de partenerul lor, dar la scurt timp, John si Paul au decis sa adopte aceeasi tunsoare. Cand Ringo s-a alaturat grupului, ei aveau o imagine atat de definita incat a acceptat sa se barbiereasca si sa-si schimbe coafura pentru a nu rupe estetica trupei.

Davidelfin – primavara/vara 2010

David Delfin  a fost intotdeauna un iubitor al look-urilor androgine, asa ca nu este surprinzator sa vezi modele cu parul scurt in prezentarile sale de moda. Dar croiala bowl din show-ul lor S/E 2010 ne-a amintit mai ales de cvartetul Liverpool, nu doar din cauza tipului de croiala, ci si din cauza machiajului pop key pe care l-au purtat modelele lor.

Ziggy Stardust de David Bowie

Au fost multe look-uri pe care  David Bowie  le-a purtat de-a lungul carierei sale muzicale, dar cealalta fata a Ducelui Alb a fost poate cea mai transgresiva dintre toate:  Ziggy Stardust , primul sau  alter ego , un extraterestru androgin care a venit pe Pamant pentru a predica sfarsitul lume. Bowie a fost inspirat de cantaretul britanic  Vince Taylor , care avea sa urce pe scena machiat si ale carui miscari sacadate l-au impresionat foarte mult.

Jean Paul Gaultier – Haute Couture 2016

Omagiul muzicii lui  Jean Paul Gaultier  este aproape constant in toate prezentarile sale de moda. Am fost martorii dragostei lui pentru  Madonna, Boy George si Michael Jackson , printre altii, dar cazul lui Bowie a fost deosebit de emotionant. Ziggy-urile din show-ul Gaultier au indeplinit toate caracteristicile martianei: de la parul rosu pana la machiajul viu colorat.

Atitudinea lui Sid Vicious

Si este ca estetica nu se formeaza doar cu elemente vizuale.  Malcolm McLaren  nu a ezitat nicio secunda cand a fost vorba sa sacrifice talentul altui posibil basist pentru a-l avea pe  Sid Vicious  in  Sex Pistols .

Carisma si temperamentul lui Sid se potriveau perfect cu estetica pe care el si  Vivienne Westwood o aveau in minte pentru purtatorii de stindard ai punk-ului din Anglia anilor 1970.

Sid a devenit imaginea si cel mai mare exponent al unei miscari muzicale, dar si  una sociala care, in plina epoca Thatcher, a propovaduit anarhia in Regatul Unit. Par intepator, stifturi, tartan, piele, lanturi… Orice a mers atata timp cat a servit sa enerveze si sa socheze tot felul de autoritati.

Vivienne Westwood Red Label – toamna/iarna 2010

Regina punk-ului isi inzestreaza mereu modelele cu look-uri riscante si transgresive, cu spiritul punk pe care, impreuna cu McLaren, l-a creat in anii 70, cu o mare incarcatura estetica, dar fara a neglija atitudinea potrivita.

Indiferent daca merge pe pista impotriva TTIP sau protejeaza calotele polare, Vivienne Westwood  continua sa-si mentina sufletul anti-establishment.

In acest caz, sufletul lui  Sid Vicious rezida in aceasta coafura nebuna, ciufulita si voluminoasa. Munca de cardare si textura sunt doua chei esentiale atunci cand vine vorba de recrearea aspectului.

Blonda platina a lui Debbie Harry

Prima data cand  Debbie Harry  si-a vopsit parul blond, avea doar 12 ani si a facut-o acasa cu ajutorul unei prietene.

Acolo si-a pecetluit soarta in  Blondie , trupa punk rock care a facut-o un icon al modei.

Ii datoreaza cele mai multe look-uri lui  Stephen Sprouse , un fost vecin de-al sau, cu un simt al esteticii mai sobru decat cel al punk-ului britanic  Vivienne Westwood si Malcolm McLaren , mai mult in stilul  The RamonesIggy Pop  si alte trupe punk. american.

Gucci – toamna/iarna 2016

Coama modelului  Marjan Jonkman  din acest  show Gucci  este 100% Debbie Harry. Blond platinat, lungime pana la umeri, cu breton si o  atingere dezordonata . Un stil perfect care a fost copiat si de alte femei rock precum  Courtney Love.

Androginia lui Boy George

Ca stilul androgin si  glam al  lui  Boy George  a atras atentia lui  Malcolm McLaren  nu este surprinzator pentru nimeni. In 1982 a devenit cunoscut cu grupul  Culture Club  si mai tarziu si-a continuat cariera solo.

Aspectul ei colorat si machiajul puternic , scotand mereu in evidenta sprancenele si pometii, au fost o parte fundamentala a succesului ei in anii 80, cand estetica conta la fel de mult (sau chiar mai mult) decat talentul. Un aspect inconfundabil care s-a jucat cu androginia barbat-feminina in stilul pe care Bowie il marcase anterior.

Chanel – toamna/iarna 2014

Look-ul corespunde unui moment de vid temporar in functia de director creativ de make- up la  Chanel , intre demisia lui  Peter Phillips  si sosirea  Luciei Pica . Chiar si asa, pensulele de fard de obraz roz si sprancenele super marcate intr-un ton inchis, impreuna cu caciulile de palarie in acelasi stil pe care l  -a folosit Boy George, sunt o referinta clara la cantaret.

Parul cret al Madonnei

Nicio diva pop nu s-a reinventat la fel de mult ca Madonna, asa ca alege unul dintre look-urile ei care sa o reprezinte in istoria muzicii, toti transgresori, influenti si imitati in parti egale.

Madonna s-a inconjurat intotdeauna de designeri precum Ricardo Tisci, Versace, Gucci sau Dolce & Gabbana.

Dar daca a existat o piese vestimentara si un designer care i-au marcat relatia cu moda, a fost  corsetul in forma de con al prietenului ei Jean-Paul Gaultier , care in anii 90, in timpul turneului sau  Blond Ambition , a impartasit lumina reflectoarelor cu ea pe scena. Coama ei scurta si cret, blonda,  Marilyn Monroe, a devenit curand una dintre cele mai copiate tunsori ale deceniului.

Ruffian – toamna/iarna 2012

Parul scurt si ondulat al  Madonnei  are o inspiratie clara:  Marilyn Monroe . Madonna a stiut ce face atunci cand a ales acest look, intruchipand imaginea unuia dintre marile mituri erotice ale secolului al XX-lea pentru a deveni ea insasi un altul.

Un stil de par, copiat de o mie de ori si reinterpretat de o mie de ori, ca in cazul de fata. Aceeasi croiala, aceeasi coafura dar cu o bucla ceva mai stramta.

O coafura versatila care iti permite sa intruchipezi, in functie de circumstante, rolul de femeie dulce sau de  femme fatale.  Alegerea este a ta.

Puterea fetelor a Spice Girls

Puterea fetelor nu numai ca a  revolutionat  lumea muzicii, ci a  dat si lumea peste cap pentru o generatie de fete care au vazut cum a venit timpul sa revendice rolul principal al sexului feminin  si egalitatea de drepturi intre barbati si femei.

Din acel moment ne-am dat seama ca suntem capabili de orice si ca ne putem insoti aspiratiile cu cele mai indraznete look-uri: fundite duble, podoabe capilare, dungi colorate, platforme de vertij,  piercing -uri la limba  , codite inalte si buze in tonuri inchise (granate, sange). rosii si maronii) bine conturate.

Rodarte – Toamna/Iarna 2016

Buzele cu nuante inchise sunt mai la moda ca niciodata. Renasterea  anilor 90 pe podiumurile si pe strada este o realitate , fie sub forma de  total look,  fie cu mici detalii. Iar unul dintre cei mai mari exponenti ai sai este revenirea la buzele maro, visine, prune si chiar negre. Intotdeauna bine conturat si chiar in tehnici de amestecare, evidentiind conturul conturului intr-un ton mai inchis.

Dar petrecerile excesive, compania proasta, dependenta ei de alcool si dezavantajele ei de dezintoxicare nu au facut-o pe Amy un simbol:  ceea ce ne vom aminti mereu va fi vocea ei minunata si aspectul ei inconfundabil.

Cocul ei inalt si voluminos, impreuna cu  creionul de ochi, care a sfidat orice manual  cat eye , au fost cele mai inconfundabile trasaturi ale celei care a fost cea mai recenta victima a „clubului 27”, de care inca ne lipseste.

Jean Paul Gaultier – Haute Couture primavara 2012

Este usor sa descoperi cheia aspectului lui  Amy Winehouse : Uriasul ei updo si ochii ei conturati in negru, cu o linie groasa si lungime excesiva. Nu am putea vorbi de  ochi de pisica  pentru ca, desi inspiratia este  pin up , rezultatul este atat de unic incat nu poate fi catalogat. La fel de speciala, la fel de eleganta si la fel de memorabila ca si Amy insasi.