Sfaturi utile pentru un somn linistit

Este foarte tarziu si nu poti sa adormi. Mai este foarte putin pana la ora la care trebuie sa te pregatesti sa pleci la munca si tu nu ai dormit deloc. Te gandesti daca vei face la locul de munca daca esti atat de obosit. Iti pare cunoscut acest scenariu? Daca da, inseamna ca suferi de insomnie. Ce este de facut?

In primul rand trebuie sa afli ca persoanele care sufera de insomnie risca sa fie depresive, sa dezvolte boli ale inimii, sa se raneasca la locul de munca si nici nu vor fi foarte active la birou.

Nu te tortura, te sfatuieste How Stuff Works.
Cel mai rau lucru pe care il poti face cand suferi de insomnie este sa te misti incontinuu in pat, sa te intorci de pe o parte pe cealalta.

Daca nu poti adormi dupa 15-20 de minte, ridica-te si fa o activitate linistita, citeste, uita-te la televizor sau asculta muzica de relaxare. Dupa cateva minute, mergi in pat si incearca sa dormi.

Daca suferi de insomnie, spune nu somnului de dupa amiaza. Daca vei dormi la amiaza, in mod sigur vei avea probleme sa adormi seara. Chiar daca mori de somn, stai departe de pat pana la ora de culcare.

Uneori insomnia poate fi provocata de zgomotele puternice din jur. Incearca sa alegi o camera cu mai multa liniste si eventual sa folosesti casti ca sa blochezi zgomotele.

Fa exercitii! Daca vei face aerobic, vei merge pe jos sau cu bicicleta, vei reusi sa adormi mai repede. Ai grija insa sa nu faci exercitii prea tarziu- dimineata sau la amiaza este perfect.

Ai grija sa ai un pat si perne confortabile. Daca patul este prea tare sau prea moale, iar pernele sunt neconfortabile, in mod sigur nu vei reusi sa adormi.

Nu consuma alcool. Chiar daca alcoolul te trage catre somn, te poti trezi in cateva ore cu dureri de cap sau de stomac.

Redu cantitatea de cofeina. Limiteaza-te la doua cesti de cafea pe zi. De la pranz evita produsele care contin cofeina.

Nu schimba foarte des patul si nici nu incerca sa adormi pe canapea. Daca esti obisnuit cu patul tau, o sa iti fie foarte greu sa te acomodezi in canapea sau in alt pat.

Incearca sa iti faci un program si sa il respecti. Daca iti vei schimba foarte des ora de culcare, organismul va fi dat peste cap si nu se va putea adapta. De asemenea, fa-ti o obisnuita din a citi cateva minute in fiecare seara.

Cand parintii incep sa le citeasca copiilor seara, cei mici asocieaza acest lucru cu somnul. Poate functiona si in cazul adultilor.

Nu amesteca distractia cu munca. Foloseste dormitorul pentru dormit si sex, nu pentru munca, uitat la televizor sau mancat.

Fa o baie fierbinte inainte cu doua ore de a te baga in pat poate face minuni. Te vei simti mai relaxat si vei putea adormi mai usor.

Nu manca inainte de culcare. Ai grija ca inainte cu trei ore de a te baga in pat sa rezolvi totul din punctul de vedere al mancarii.

Daca iei somnifere, asigura-te ca le iei inainte de a te culca. Daca te trezesti noaptea si iei somnifere, iti va fi foarte greu sa te trezesti dimineata.

Daca vei manca cateva prajiturele cu lapte inainte de a merge la culcare, vei avea parte de un somn linistit.

Inlocuieste zaharul din ceai sau lapte cu o lingurita de miere. Mierea ajuta foarte mult sa combati insomnia.

[sursa: Ziare.com]

Leave a Reply

 

 

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.